måndag 4 mars 2019

Giraffen rekryterar inför HT19!

Giraffen är ett tryggt litet föräldrakooperativ med plats för sexton barn. Vi har tre fantastiska pedagoger som varit hos oss under många år. Vi har också en kokerska som bjuder på hemlagad ekologisk mat tre dagar i veckan (två dagar i veckan tar vi föräldrar hand om matlagningen).

Förskolan ligger bakom Chapmans Torg och har Majornas tveklöst bästa gård, med allt från fruktträd, pulkabacke och plats för små cykelturer. Inomhus har vi mysiga och praktiska lokaler, med plats för både lek och lugna stunder.

Vår personal arbetar med rytmik och massage, går på ”femmisgympa” med de större barnen, gör utflykter och går på teater och museum. Personalen är utbildad i genuspedagogik och jobbar aktivt för att behandla alla barn som individer med egna förutsättningar och behov.

Att vara förälder till ett barn på ett föräldrakooperativ innebär visserligen en del arbete – men också stor insyn och delaktighet i barnens vardag och nära kontakt med barnen och deras föräldrar.

Välkomna att höra av er till oss i rekryteringsgruppen:
rekrytering@forskolangiraffen.com